Saturday, August 08, 2009

Cross stich ....

Hari nie hajat di hati nak jahit manik kat baju. Memang dah siap beli manik , tapi balik kat umah .. jarum lak tak ada ... hampeh betul la .. Selongkar punya selongkar jumpa la kotak kasut aku yang mengandungi cross stich . Sebenarnya dah lama aku buat cross stich nie ... kalau tak silap aku ... tahun 1999 lagi ... masa nie aku dok bujang ngan shidah kat KL. Memang lamalah masa yang diambil untuk siapkan cross stich nie .. dah 10 tahun dah .. tapi tak siap-siap jugak... Yea lah daripada zaman aku belum kahwin , sehinggalah sekarang anak dah dua .. tapi tak siap lagi jugak. Yang shidah punya dah lama siap. Hmmm ... sekarang aku nak sambung balik la buat cross stich aku nie.

Masa bujang dulu .. kalau boring tak ada kerja nak buat , aku pun ikut shidah la buat cross stich nie .. dia la yang ajar aku ... Teringat lak .. zaman dok menyewa ngan Shidah kat Kuala Lumpur dulu. Malam-malam kami buat lah cross stich nie sambil menyembang .... Seronok jer masa tu .. berlumba nak siapkan cross stich nie .. tapi yang pastinya .. yang shidah punya dah gantung kat rumahnya ... tapi yang aku punya ... tengoklah sendiri ....




Tak apa shidah ... mulai hari nie .. Klynn akan cuba siapkan gak cross stich nie .. nak buktikan kat awak yang klynn berjaya siapkan ... he .. he .. he .. Semangat nie ... mudah - mudahan siaplah .. dan nanti aku boleh gantungkan kat rumah baru aku ........

No comments: