Friday, March 06, 2009

Rumah Oh Rumah ...

Aku dan abang plan nak bina rumah. Pilih punya pilih .. kami ambik lot yang paling tepi untuk dirikan rumah .. 3 lot yang di tepi tu .. sudah dijual ... Sekarang nie ..hanya tinggal 5 lot sahaja lagi tanah abang .. itupun aku marah abang jualkan .. sayang .. pasal nak dapatkan tanah sekarang nie bukannya senang ...
Yang bertanda pink nielah lokasi yang kami akan dirikan rumah. Tak lah luas mana .. tapi bolehlah .. daripada tak ada langsung kan. Ini pun dah syukur .. Tanah nie abang beli masa dia belum kahwin ngan aku lagi .. Ini pun ambik masa gak untuk tukarkan syarat tanah daripada tanah pertanian kepada bangunan. Lepas tu kena tambak lak tanah .. pasal tanah nie dahulunya adalah kawasan paya .. tempat .. mak dia buat bendang dulu. Sekarang nie .. dah tambak sepenuhnya .. pasal akan didirikan .. rumah kami .. Rumahku Syurgaku ..
Inilah pelan rumah yang bakal didirikan .. kat atas tanah abang tu . Hmm ..... ok lah ... daripada tak ada rumah langsung kan. Ini pun dah syukur .. dapat gak .. dirikan rumah .. tanpa buat pinjaman .. Tak sabar rasanya .. nak duduk kat rumah sendiri . Sekarang nie aku masih menumpang kat rumah mak mertua aku .. rumah mak abang la ...... Dan ..tahun nie .. masuk 8 tahun aku dok kat rumah mak mertua.. satu jangka masa yang agak lama . Agak2 ada tak orang dapat bertahan selama itu ..?? Ntahlah ...


No comments: